19 november 2006

Guldhjärta

Skånes SSU-distrikt delar varje år ut priset Det Gyllene Armeringsjärnet till någon särskilt betongig sosse. Jag vill också ha ett pris att dela ut! Fast det skulle vara ett mycket gladare pris, ett litet guldhjärta till folk som gör mig riktigt lycklig. Som Håkan Sörman, som är Kommunförbundets VD och därmed en av de viktigaste tjänstemännen i offentliga Sverige. I torsdags var jag på en konferens som Kommunförbundet arrangerade. Det var en mycket bra konferens om kommunernas kvalitetsarbete och Håkan var inbjuden för att avsluta den. Så vid dagens slut går han fram till podiet, greppar mikrofonen och börjar: "Nu står jag här och ska sammanfatta den här konferensen som ännu en man i raden. På hela dagen har vi bara haft två kvinnor här framme, men en hel massa män. Det är ju inte så bra." Har ni någonsin hört en man i kostym inleda så? Sedan fortsätter han, säger en massa kloka och bra saker om kvalitetsarbete, får skratt och applåder...och springer snabbt iväg till bussen för att hinna till ett föräldramöte. Håkan får mitt allra finaste guldhjärta.

Julia
.

Inga kommentarer: