17 september 2006

Då var valdagen här...

Då är den stora dagen här. Valdagen den 17 september. Enligt opinionsundersökningarna är det enormt jämt mellan blocken. Varenda röst är viktig och det knyter sig i magen när jag tänker på att det finns en möjlighet att det är en borgerlig regering imorgon. Valdagen har enligt tradition varit väljarnas dag, då ska partierna inte kampanja utan enbart dela ut valsedlar och stå till förfogande. Därför blir jag så förbanad när Alliansen idag är ute och kampanjar. I övrigt känns allt lugnt just nu. De senaste sex veckorna har jag kampanjat från morgon till kväll för Socialdemokraterna, och senaste veckan har det även blivit några nätter. Ett av de bästa valminnen jag har när jag sitter och tänker tillbaka är när vi stod 25 sossar i ösregn och mötte ett förvånat nattskift som slutade på Saab. Alla tog de en röd påse med valinformation, en festis och en banan och traskade ut i nattmörkret. Nu har vi gjort vad vi kunnat, nu är det bara att vänta på resultatet. Och jag hoppas så innerligt att vi vinner och får fira ikväll!
Frida

Inga kommentarer: