18 mars 2007

Bilder från partikongressen

Klubban har fallit, Mona är socialdemokraternas ordförande och jublet vet inga gränser. Mona står mitt i det blå ljuset från alla TV-kameror.


Och så äntrar hon talarstolen...


...men applåderna vill aldrig ta slut.


S-kvinnor i snygga t-shirtar väntar på Mona.



Och så den obligatoriska presskonferensen!

Nyss talade Mona om framtiden. Det är viktigt att vi visar att vi är feminister, sade hon bland annat. Vi måste ha på oss jämställdhetsglasögonen hela tiden.
Maud Olofsson kan prata om hushållsnära bävrar*, sade hon också, så utvecklar vi hela tjänstesektorn.
Och "allt kristdemokraterna är för, är det en bra princip att vara emot, tycker jag".


En fantastisk kongress går mot sitt slut!
Hälsningar från Avantgarde Skånes utsända

Julia

*Detta måste jag nog förklara. Skämtet syftar på att Maud Olofsson i valrörelsen hela tiden pratade om att "vi måste bli ivriga bävrar istället för att vara matade fågelungar". Mona kontrade med att "vi måste stoppa denna bäverkvinna innan hon gnager sönder varenda trygghetssystem vi har". Och så nu de hushållsnära bävrarna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja håller med om att det var en helt underbar kongress. Historisk, hissnande, hipp.
Jag har också bilder och kommentarer till kongressen som ni kan kolla på http://monicagreen.webblogg.se/

Anonym sa...

Javisst var det historikst, hissnande och hippt att få vara med att välja Mona. KOlla gärna mina kommentarer och bilder på http://monicagreen.webblogg.se/