09 mars 2007

Detta sjuka händer 2007

Detta är det sjukaste jag har läst på länge.

En herrtidning i Danmark, som ägs av Aller-koncernen, lottar ut sex med en prostituerad. Chefredaktören försvarar sig med att tävlingen startade på initiativ från den prostituerade själv (!). Och Allers svenske VD vägrar att ta ställning eftersom han inte tycker att det rör honom.
Är det den 1 april idag? Jag kollade faktiskt datumet för säkerhets skull, men den enda rimliga förklaringen är tyvärr att dessa gubbar fullständigt tappat förståndet.

Efter lunch ska jag sätta mig och plita på ett brev till Allers förlags svenske VD med uppmaningen att han ska ta kraftfullt avstånd från danskarnas vidriga idé. Jag tänker sedan lägga ut brevet på bloggen i några dagar, så att alla som vill kan skriva på det.

Julia

8 kommentarer:

Ryan Ghadban sa...

Jag blir den första som skriver på ditt brev.

Vidriga svin. Jag äcklas av såna här idéer.

Avantgarde Skåne sa...

Jag minns för några år sen, tror det var 2000, så lottade en radiokanal i Sverige ut ett par nya bröst. Även då var försvaret att vinnaren "faktiskt ville ha ett par nya bröst", och därför var det helt ok. Nu är motiveringen liknande, den prostituerade tjejen har ju själv sagt att hon vill lotta ut sin kropp.
För övrigt blev protesterna våldsamma den gången, och nåt liknande har inte kommit upp i Sverige igen vad jag vet. Det händer faktiskt saker när man skriker högt.

Sara

MN sa...

Man blir illamående..

Anonym sa...

Anna Andersson

Anonym sa...

Malena Ivarsson

Anonym sa...

Malena Ivarsson

Anonym sa...

Helena Pahlmblad

Anonym sa...

Helena Frankesson