08 september 2010

Regeringen bluffar!

Förra valet lovade Reinfeldt svenska folket en tusenlapp mer i månaden i form av sänkt skatt. Men tusenlappen gällde inte alla. "Bidragstagare" skulle inte få ta del av reformen. Som bidragstagare räknas ålderspensionärer, förtidspensionärer, sjuka, arbetslösa och föräldralediga.

Men dessa grupper är inte bidragstagare, de är försäkringstagare. De har under hela tiden de arbetat avstått lön till pension, föräldraledighet, a-kassa, sjukförsäkring m.m.
En stor del av dessa pengar har regeringen nu stulit och använt till att bekosta skattesänkningar som främst gynnat de rikaste.

Regeringen har nämligen inte nöjt sig med att utestänga stora grupper från skattesänkningarna, de har dessutom kraftigt sänkt ersättningen till sjuka och arbetslösa och utförsäkrat stora grupper. Det är som ett försäkringsbolag som tar emot premier för en husförsäkring under flera decennier och när huset sedan brinner ner låter husägarna stå med lång näsa utan att få någon ersättning. För att dölja bedrägeriet kallar regeringen alla som blivit blåsta för "bidragstagare" och utmålar dem som arbetsskygga fuskare.

Det har gått så långt att människor som arbetat hårt hela sitt liv men tappat orken när de blivit svårt sjuka jagas av försäkringskassan som vill tvinga dem att arbeta heltid! Allt enligt regeringens direktiv. På valdagen har du chansen att återställa rättvisan i Sverige och ge återupprättelse åt alla som fått gå från hus och hem p.g.a, regeringens politik och dessutom utmålats som fuskare. Den stora bluffen står regeringen för. De säger sig gynna vanliga människor, men nedskärningarna drabbar låginkomsttagarna och guldregnet sker över miljonärerna!

Hillevi Larsson

1 kommentar:

Sven Tycker sa...

Så sant som det är sagt. Sedan jag blivit arbetslös blir det Vårdbidrag jag får för min funktionshindrade son lägre (eftersom skatten ju nu är högre). Arbetslösheten beror ju på min son eftersom jag inte kan jobba hur som helst när som helst. Det innebär också att när jag om några veckor ska tjänstgöra som Valförrättare så får jag i praktiken mindre betalt än mina kollegor som har en anställning. Jobbskatteavdraget är inget annat än ett genomförande av sänkta ersättningsnivåer i socialförsäkringarna genom att straffbeskatta de som är sjuka, arbetslösa, föräldralediga eller gamla.