21 februari 2007

Arg

Jag är så arg. Det är nästan så att orden stockar sig för mig och jag inte vet hur jag ska uttrycka det. För det första så har vi det här med moder jord. Istället för att bara prata om hållbar utveckling måste vi börja göra något åt det. Varför i hela världen kan man bara inte göra om Roma Sockerbruk till en etanolfabrik? Gotland lever traditionellt av sockerbetorna. Använd denna möjlighet och prata inte om att det är energislösande att framställa etanol, låt då istället fabriken själv gå på etanol. I Skåne finns det dessutom också utmärkt jord för att producera sockerbetor. För medan vi tänker och forskar på möjliga medel reser allt fler och förbrukar allt mer av det lilla ozonlager vi har kvar. För oss här på norra halvklotet kommer kanske inte skadorna bli så stora men på andra delar av klotet kan de bli förödande. Fredrik Reinfeldt- sluta av tysta ner din miljöminister! Låt honom istället öppet visa på sina förslag. Jag lovar att det kan ge dig bättre möjligheter att få svenska folket mer samarbetsvilliga.För det andra har vi bostadsmarknaden, segregationen, A- kassan, naggandet på Kollektivavtalen, utvinningen av olja, rasismen, diskrimineringen av afrikanska länder i IR, illegaliseringen av aborträtten och så vidare.Jag är arg./Elin
Publicerad a

Inga kommentarer: